Salsa

salsa

Denne digge salsaen er rask å lage og smaker kjempegodt! Jeg bruker den som en dip med tortillachips, til alt taco-relatert, til omelett eller andre eggeretter, som topping i suppe, på ostesmørbrød osv

Ingredienser

  • 1 liten løk, kuttet i grove terninger

  • 1 hvitløkfedd, i skiver

  • 450 g små perle- eller cherrytomater, evt store solmodne tomater med innmaten fjernet (husk at vekten gjelder tomatene uten innmat)

  • 1-2 jalapeño etter smak, eller vanlig grønn eller rød chili, kuttet i ringer. Om du liker det spicy beholder du frø og innmat, ønsker du den mildere, fjerner du innmaten

  • En stor neve koriander, stilk og blad

  • 1-2 lime, saft og finrevet skall (kun det grønne)

  • 1 ts flaksalt

  • 1/2 ts spisskummen. Aller best blir det om du bruker hele frø og maler dem selv i en morter

  • En klype sukker

Fremgangsmåte

  • Legg løk og hvitløk i en foodprocessor med S-blad og puls til det er finhakket
  • Tilsett alle ingrediensene bortsett fra lime og limeskall, og puls forsiktig til massen er finhakket, men du fortsatt kan se biter av tomat, løk og koriander. Jeg liker den litt chunky
  • Bland i skall og saft av én lime og smak til før du tilsetter den neste. Salsaen skal ha en god blanding av sødme, salt og friskheten fra lime, så smak godt til. Når den har den perfekte balansen skal jeg love deg du kommer til å slite med å slutte å spise

Bli medlem

Få tilgang på premium oppskrifter og nyhetsbrev med oppdatering

Siste innlegg

Siste oppskrifter