Din handlekurv er nå tom!
Salsa

Denne digge salsaen er rask å lage og smaker kjempegodt! Jeg bruker den som en dip med tortillachips, til alt taco-relatert, til omelett eller andre eggeretter, som topping i suppe, på ostesmørbrød osv
Ingredienser
1 liten løk, kuttet i grove terninger
1 hvitløkfedd, i skiver
450 g små perle- eller cherrytomater, evt store solmodne tomater med innmaten fjernet (husk at vekten gjelder tomatene uten innmat)
1-2 jalapeño etter smak, eller vanlig grønn eller rød chili, kuttet i ringer. Om du liker det spicy beholder du frø og innmat, ønsker du den mildere, fjerner du innmaten
En stor neve koriander, stilk og blad
1-2 lime, saft og finrevet skall (kun det grønne)
1 ts flaksalt
1/2 ts spisskummen. Aller best blir det om du bruker hele frø og maler dem selv i en morter
En klype sukker
Fremgangsmåte
- Legg løk og hvitløk i en foodprocessor med S-blad og puls til det er finhakket
- Tilsett alle ingrediensene bortsett fra lime og limeskall, og puls forsiktig til massen er finhakket, men du fortsatt kan se biter av tomat, løk og koriander. Jeg liker den litt chunky
- Bland i skall og saft av én lime og smak til før du tilsetter den neste. Salsaen skal ha en god blanding av sødme, salt og friskheten fra lime, så smak godt til. Når den har den perfekte balansen skal jeg love deg du kommer til å slite med å slutte å spise
Bli medlem
Få tilgang på premium oppskrifter og nyhetsbrev med oppdatering



